enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
29°C
İstanbul
29°C
Açık
Pazartesi Parçalı Bulutlu
28°C
Salı Açık
28°C
Çarşamba Açık
29°C
Perşembe Açık
30°C

Malatya’da İkizce Duranlar AAT yüzde 40 tamamlandı

Malatya’da İkizce Duranlar AAT yüzde 40 tamamlandı
REKLAM ALANI
25 Haziran 2025 14:19
10
A+
A-

Malatya Büyükşehir Belediyesi, İkizce Duranlar İleri Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisi’nin inşasında hızla ilerliyor; tesis, sonbaharda tamamlanarak 200 bin kişiye hizmet verecek.

MALATYA (İGFA) – Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, MASKİ Genel Müdürü Sinan Çeçen ve İLBANK Elazığ Bölge Müdürü Mehmet Mücahit Başkıran ile birlikte, yapımı devam eden İkizce Duranlar İleri Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisi’nde incelemelerde bulundu. Günde 30 bin metreküp atıksu arıtma kapasiteli tesisin yüzde 40’ı tamamlandı.

İKİZCE, YENİ ALT MERKEZ OLUYOR

Başkan Sami Er, 6 Şubat depremlerinin ardından İkizce’nin yeni bir alt merkez haline geldiğini belirtti. “Malatya’da her yerde şantiyeler kurduk, şehir yeniden ayağa kalkıyor. MASKİ, İkizce’nin içme suyu ve kanalizasyon altyapısını inşa ediyor. 2.2 milyar liralık projemiz kapsamında, 31 kilometrelik kanalizasyon kollektör hattı yapılıyor. 70 dönümlük arazide inşa edilen tesis, Mart’ta başlayan çalışmalarla Eylül sonuna kadar tamamlanmayı hedefliyor” dedi.

Malatya’da İkizce Duranlar AAT yüzde 40 tamamlandı

200 BİN KİŞİYE HİZMET VERECEK

Sonbaharda tamamlanması planlanan tesis, ileri teknolojiyle günde 30 bin metreküp atıksu arıtacak ve yaklaşık 200 bin kişilik nüfusa hizmet verecek. Tesisin çıkış suyu, tarımsal sulama için kullanılacak. İkizce’deki TOKİ deprem konutları ve çevre yerleşimlerin atıksularını arıtacak tesis, bölgeye büyük katkı sağlayacak.

Başkan Er, “İkizce, Yeşilyurt ve Malatya’mıza hayırlı olsun” diyerek, tesisin çevresel ve ekonomik faydalarına vurgu yaptı.

REKLAM ALANI